• Startsida
  • Mina mål
  • Ekonomi
  • Min portfölj
  • Verktyg
  • Om mig
  • Deals

torsdag 17 mars 2016

Börsintroduktion Leo Vegas


Ännu en börsintroduktion! Jag har följt och tecknat en hel del nyintroduktioner det senaste året och kan erkänna att jag inte studerat bolagen i detalj, i vissa fall knappt alls. Jag har förlitat mig på psykologin samt min känsla över företagen och deras branscher.

Idag lyckades jag få en minimal tilldelning av Leo Vegas och bestämde mig för att hålla mig till strategin sälj direkt. Jag tycker att det var en ganska hög värdering redan på 32 kr och allt över det är en hype. Dessutom tror jag inte de kommer att dela ut några pengar på ett bra tag då de siktar på kraftig tillväxt, och det följer inte filosofin i min utdelningsportfölj.

Efter 1 minut på börsen hade kursen stigit från 32 kr till 46 kr, makalösa 44%! Därefter såg jag kursen vända och börja falla och jag hann inte mata in siffrorna i Avanza förrän 09:03 då jag fick dem sålda på kursen 41,20. Ganska nöjd ändå med 28% uppgång på 3 minuter.

Får se om det var dumt eller inte att släppa dem, men jag följde åtminstone min strategi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar