• Startsida
  • Mina mål
  • Ekonomi
  • Min portfölj
  • Verktyg
  • Om mig
  • Deals

torsdag 12 maj 2016

Skanska och lite till


Idag är det VAB-dag med vattkoppor där hemma. Det har hittills inneburit en repris av Eurovision semifinal 1 där vi debatterade vilt vem som var bäst eller inte. Som vanligt var jag bättre och mer sugen på att istället välja bort de 8 som var sämst. Lite otippat var far och dotter överens i 7 av 8 bidrag som skulle åka ut så det blev en ganska lugn tillställning.

Nog om det, när klockan slog 09:00 var det dags att plocka fram Avanzaappen i soffan. Den gjorde mig påmind om att jag igår satt en köporder på Skanska och lite förvånat gick den in direkt när börsen öppnade. Jag hade förväntat mig en kursökning och inte ett stort fall då rapporten, i alla fall i rubrikerna, såg bra ut. Det tydliggör återigen vikten av att faktiskt läsa på om bolagen och dess rapporter... Jaja, nu var man i alla fall ägare i Skanska, den här gången på IPS-kontot vilket potentiellt innebär att jag behåller dem i 20+ år. Dessutom tror jag i vanlig ordning att kursen inom kort studsar tillbaka efter en överreaktion.

Igår passade jag på att öka i Investor och Byggmax med utökad belåning. Nu tycker jag att Byggmax har en tillräckligt stor del i portföljen på 7,5%, och belåningen ligger på 14% så den kommande tiden blir det fokus på att amortera med kommande insättningar och utdelningar. För att krydda vardagen lite ska jag nog öppna ett konto hos Nordnet och dra nytta av deras nya erbjudande om courtagefri handel. Kanske blir det en avstickare med superhög risk med ett väldigt begränsat kapital, vem vet? Oavsett kommer jag dra nytta av deras flashiga Sharevillewidget och lägga upp den här på bloggen.

På träningsfronten går det framåt. Mitt gymkort har gått ut vilket betyder att jag inte kan träna på lunchen så jag försöker hinna med löpturer på kvällarna. I förrgår var det dags för Armhävningstest Level 2. Kort och gott, klara 50 armhävningar på raken. Och visst fan satt den! Ikväll påbörjas sista nivån, level 3 vars mål är att klara 100 armhävningar på raken. Programmet är satt till att sluta den 7 juli vilket känns riktigt aggressivt. Dock så åker jag på semester den 6 juli och vill ju hinna klart till dess. Nu gäller det!



1 kommentar:

  1. Skanska är ett fint bolag det! Ser fram mot många år av ägande:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera