• Startsida
  • Mina mål
  • Ekonomi
  • Min portfölj
  • Verktyg
  • Om mig
  • Deals

tisdag 22 mars 2016

Börsintroduktion Humana


Enligt samma strategi som i min tidigare post om Leo Vegas tecknade jag mig för börsintroduktionen i Humana. Jag var tidigare med på Attendo och det gick ju bra. Jag gillar vårdbranschen, vi blir äldre osv. Humana var väl lite lägre värderad men ändå värd en chansning enligt de flesta analyser jag sett.

Jag hade samma strategi som för Leo Vegas, köpa och sälja direkt för en snabb vinst. Humana kommer knappast bli en högutdelare så den passar inte i min portfölj egentligen. Jag sålde Attendo ganska nyligen och 2 minuter efter introduktionen såldes även Humana. 62 kr kostade de (överst i intervallet 52-62 kr) och gick för 70,50 kr, en uppgång på 13,7% som jag är nöjd med. Synd att det var så övertecknat bara, jag fick bara 1/4 av det begärda antalet aktier.

Lite galet egentligen med sånt tryck på börsintroduktioner på senare tid. Det känns som att många, inkl jag, egentligen inte bryr sig om bolagen utan bara vill vara med på (den korta) resan. Ren spekulation egentligen och någon gång kommer det att ta slut... någon annan gång... vad är det dags för härnäst, Paradox Interactive?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar